Glavna
O klubu
Treninzi/Lokacija
Kontakti
Tai Chi Chuan
Qigong
Wudang Shan
Bagua
Galerija
Links

 

   
  Kratke forme Tai Chi Chuana i zašto ih NE vježbati


Yang Cheng-fu promijenio je Yang Lu-chan-ovu formu koju je naučio od oca najviše koliko je bilo moguće a da se ne izgubi originalna bit.

U stvari, Yang cheng-fu je u jednoj od svojih knjiga (napisanoj od strane Chen Wei-minga, jer je bio nepismen) ustvrdio da ako se ta forma bude dalje mijenjala učinak će biti katastrofalan. Neki od Yang Cheng- fu-ovih učenika, koji nisu bili posebno dobri učenici, su nakon njega počeli raditi upravo suprotno.Počeli su mijenjati forme kako bi zapadnjaci mogli vježbati Tai chi po parkovima, dok jedu hamburgere za vrijeme pauze za ručak.

Kineska vlada je otišla još dalje ,stvarajući još kraće forme kako bi Tai chi mogao biti standardiziran i raditi se na turnirima.Tako Yang Cheng-fu-ove riječi nikad nisu shvaćene ozbiljno i nažalost većina današnjeg Tai chi-ja je krenula ˝katastrofalnim putem˝ kako je Yang Cheng-fu i predvidio. Čuo sam od mnogo ljudi koji vježbaju kratke forme godinama da su postali bolesni bez nekog očiglednog razloga.Kada im kažem o kratkim formama i zašto ih nebi smjeli raditi počinju raditi neke od originalnih formi i zdravlje im se ponovo vraća.

Ali zašto se to događa? U Tai chiju mi ne radimo samo pokrete kao fizičku vježbu, već radeći te pokrete aktiviramo i povećavamo tok energije kroz tijelo, kroz 12 glavnih i 8 pomoćnih akupunkturnih meridijana. To se naravno ne događa kada ste tek početnik ali kada postanete napredniji u izvođenju formi i energija ˝proradi˝ tada ljudi koji rade kratke forme počinju imati problema sa zdravljem.

Razlog je taj što su tai chi pokreti razvijani od mnogo generacija majstora na području povezanosti tijela, enegije i pokreta. Ti majstori bili su svjesni protoka energije kroz tijelo zbog svog znanja akupunkture tj.tradicionalne kineske medicine. Napravili su serije pokreta koji će raditi na istom protoku energije u tijelu koji je aktiviran tijekom 24 sata u danu , u kojem energija teče kroz tijelo i aktivna je u svakom meridijanu po dva sata u danu. Svaki pokret je točno stavljen u formu te predstavlja pojedini organ u tijelu i način i redoslijed na koji je on aktivan u periodu od 24 sata.

Kada radimo formu mi ustvari potičemo energiju da bude aktivirana u tim meridijanima tri kruga više nego što ona prođe u jednom danu kroz tijelo. Zato je tai chi tako dobar za zdravlje ne samo kao vježba već zbog onog što radi za cijeli energetski sustav tijela.


Ako neko naprimjer zamijeni dio pokreta stavljajući ih na drugo mjesto u formi tj, promjeni redoslijed pokreta to remeti prirodan tok energije kroz tijelo.Ako oduzmemo pokrete koji se npr. ponavljaju više puta unutar forme (napr. oblačne ruke) također remetimo prirodan tok.


Glavni cilj našeg vježbanjaTai chi-ja je pokušati oponašati protok energije skupinom prirodnih pokreta.Tako radimo stavove koji rade na crijevima, pa nakon njih koje rade na plućima itd. Ako promijenimo te stavove a oni su povezani sa protokom energije poremetiti ćemo ravnotežu jer naš pokret i energija više ne teku od jednog organa ka drugom. Tako postajemo bolesni s vremenom dozvoljavajući vanjskim uzročnicima da uđu u tijelo jer više nemamo zaštitu.


Glavni izgovor da vježbanje skraćenih formi je da nemamo vremena.Zar ne možemo odvojiti 20 ili 30 minuta ujutro ili navečer? Većini nikad nije rečeno da svaka trećina originalnih formi predstavlja kompletan krug energije kroz svaki od 12 meridijana. Potpuno je u redu da završimo vježbu nakon prve ili druge trećine forme. Za izvođenje prve trećine treba nam 3-5 minuta tako da imamo savršeno uravnotežen skup pokreta za zdravlje već u samoj prvoj trećini forme.Naravno puno je bolje napraviti cijelu formu ali ako nemamo vremena ovo je nasigurniji način Vježbajte originalne forme i biti će vam puno bolje na duže staze.